Pages

Sunday, August 28, 2011

Salam AidilFitri 1432

Assalamualaikum

Firman Allah SWT, "Dan bersegaralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada
surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa, (iaitu) orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik diwaktu lapang mahupon sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan mema'afkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan". (Ali Imran [3]:133-134)

Sebagaimana firman Allah SWT " dan pemaafan kamu itu lebih dekat kepada takwa (Al-Baqarah [2]: 237

Sempena kedatangan Syawal yang bakal mengunjung tiba. Saya Mohammad Ruzaini b. Zainol dengan rasa rendah diri menyusun sepuluh jari ingin memohon MAAF atas jutaan dan segala salah dan silap saya tak kira dalam percakapan, perbuatan, penglihatan, pendengaran dan lain-lain dalam persahabatan kita selama ini. Segala yang baik itu datangnya dari Allah yang buruk itu datangnya dari diri saya sendiri. Kita manusia tidak terlepas dari melakukan dosa. Harap dengan itu kalian dapat memaafkan kesalahan saya selama ini dan memberi peluang untuk saya memperbaikan keburukan dalam diri saya. Insyallah.

Memutus tali silaturrahim itu adalah haram dan sangat dibenci oleh Allah. Maka menyambung dan memelihara adalah satu keharusan dan hukumnya Wajib.

Khas untuk tatapan:


SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN

HAPPY EID UL-FITR

Terasa Ramadan berlalu begitu pantas dan merakan yang belum cukup beribadah dan banyak membiarkan peluang yang ada untuk beribadah kepadaNya pada bulan Ramadan ini. Berharap agar dengan izin Allah dapat untuk kita bertemu kembali dengan Ramadan 1433. Insyallah.




2 comments:

  1. Anonymous28/8/11

    manyak stail looo.ni posa dok ni?muka tembam dr dlu ja..hahaha

    ReplyDelete
  2. mn ada stailo. Alhamdulillah posa. tembam x leh nak buat apa dah. hahahhaa

    ReplyDelete